Han, SiJia Night Banquet in South Tang (937 - 975).

 

This event happened around 960-975 South Tang HouZhu emperor.

The emperor wanted to have Han, SiJia as prime minister, however, Han did not want to take this position. So Han expressed that he is not a good officer and had banquet day after day. The emperor tried to verify that and asked three painters went into Han's house and painted the scene in five segments.

 

The first segment - Music Listening

The second segment - Dance Watching

The third segment - Break

The fourth segment - Wood Instruments Playing

The last segment - End of the Banquet

 

Over all, this show has great performance with details including costume and scene setup, even theater helpers dressed in costume to match the event. Each performer can play instruments, sing and have action performance very well. This is a great experience for audience also.

 

 

 

 

漢唐樂府大戲 紐約驚艷

記者黃靖雯紐約報導

November 04, 2009 12:00 AM | 156 觀看次數 | 1 1 評論推薦: | 電郵給朋友 | 打印

漢唐樂府在紐約演出「韓熙載夜宴圖」,首席女舞者蕭賀文以婀娜多嬌、細緻靈巧的舞姿展現劇中舞伎神韻。 記者黃靖雯/攝影

漢唐樂府在紐約演出「韓熙載夜宴圖」,首席女舞者蕭賀文以婀娜多嬌、細緻靈巧的舞姿展現劇中舞伎神韻。 記者黃靖雯攝影

 

來自台灣的漢唐樂府以特別團體受邀參與卡內基音樂廳的「古今迴響」中國藝術節,昨日起在曼哈坦Joyce舞蹈劇院演出創團20年大戲「韓熙載夜宴圖」,以典雅梨園舞步及傳統南管古樂,讓如詩古畫躍然於眼前。

成立26年的漢唐樂府自2003年在林肯中心戶外藝術節演出大獲好評,創辦人陳美娥對再度受邀來美演出感到很榮幸。她說,中國古代士紳吟唱的南管音樂展現整體修養,屬於別致脫俗的古樂。舞蹈動作則追溯起源於宋代的梨園戲,以舞者模仿懸絲傀儡的動作神韻,發展成曼妙生趣的風格。

漢唐樂府1989年成為首個在中國大陸演出的台灣團體,2007年更創下在故宮紫禁城公演紀錄,陳美娥認為台灣藝術發展起步早,而且創作自由不受限制,從傳統出發、融合創新元素的型態往往讓人驚艷,並且與國際接軌。

中國擁有深厚的文化基礎,近年來在藝文界快速崛起,隨著兩岸關係解凍,文化和藝術交流往來機會增加,儘管中國對漢唐樂府高度評價並且興趣濃厚,陳美娥對於中國人才培養和教育比較感興趣,她期盼台灣政府對藝文團體能提供更多協助。

「韓熙載夜宴圖」是漢唐樂府2002年慶祝創團20周年的作品,相當具有代表意義。演出時間4日晚730分、57日晚8時、8日下午2時及730分。購票網址:www.joyce.org,洽詢電話 (212)242-0800Joyce舞蹈劇院地址:曼哈坦8大道175號。